12 febrero 2005

No soc ningú.


El bosc animat Posted by Hello

Porto força dies ben estranyada… es com si estigués en un bosc ben orientada i em trobés contínuament homenets perduts.

El cas es que els pregunto:

-Vas perdut?

-No, que va se exactament on soc!

-Hi on creus que ets?

En mig d'aquest bosc que està a la meva disposició.

¿Tu creus que el bosc es per això per utilitzar-lo?

I doncs perquè serveix si no?

No se… jo crec que dins del bosc no soc ningú, m'agrada sentir-me part d'ell. Deixo que em regali els seus sons, la seva vida, la seva humitat, el seu color, la seva olor, la seva calor… que m'acariciï la cara amb el seu ventet, amb les seves branques i jugo i viatjo amb ell quan ell també juga… no se com es pot utilitzar no se com es fa.

-Bah! d'aquesta manera no aniràs mai en lloc… et perdràs.

Doncs a mi em sembla que es al revés, que jo se on soc i tu no!

I els homenets continuen el seu camí tots decidits… i jo m'espero al mateix lloc… al cap de poc tornen a aparèixer… passen pel meu davant sense veurem… i continuen el camí… i així una vegada i un altra i una altra convençuts que arribaran al seu destí.

Ves per on.. jo no tinc destí, simplement estic allà. I se on soc i estic orientada el que no se es, si potser, estic equivocada.

De fet tant me fa… equivocada o no jo, en mig del bosc, no soc ningú.



De "El bosque animado".


¡Señor, si no veis más que la vida en torno! Donde fijáis vuestra mirada divisáis ramas estremecidas, troncos recios, verdor; donde fijáis vuestro pie dobláis hierbas que después procuran reincorporarse con el apocado esfuerzo doloroso de hombrecillos desriñonados; donde llevéis vuestras presencia habrá un sobresalto más o menos perceptible de seres que huyen entre el follaje, de alimañas que se refugian en el tojal, de insectos que se deslizan entre vuestros zapatos, con la prisa de todas sus patitas entorpecidas por los obstáculos de aquella selva virgen que para ellos representan los musgos, las zarzas, los brezos, los helechos. El corazón de la tierra siente sobre sí este hervor y este abrigo, y se regocija.

La fraga es un ser hecho de muchos seres.

*********************************************************************

Si esos hombres se asoman a la fraga piensan que el aire es bueno de respirar, o en cuánto dinero producirá la madera, o en la dulzura de pasear entre la sombra verde con su amada, o en devorar una comida sobre el musgo, cerca del manantial donde pondrían a refrescar las botellas. Nada más pensarían, y en nada de ello estaría la fraga, sino ellos. ¡Triste obsesión que hace tan pequeños los horizontes de la vida como el redondel de un disco! "¡Yo, yo, yo!", va repasando la aguja hasta ese final que copia tan bien los estertores humanos…